نتایج بیشتر...

Generic selectors
فقط مطابقت های دقیق
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
Post Type Selectors
فیلتر کردن دسته‌بندی ها
تکنولوژی
راهنمای خرید
راهنمای نصب و Passive

قابلیت تشخیص حرکت در دوربین‌های مداربسته داهوا

دوربین های مدار بسته داهوآ با پیشرفت تکنولوژی،  مجهز به این قابلیت شدند که حرکت ها را در تصاویر تشخیص دهند این قابلیت در دو مورد به کمک ما می آید : _ زمانی که میخواهیم هشدار حرکتی برای دوربین تعیین کنیم _ زمانی که میخواهیم فقط در صورت دیدن حرکت دوربین و دستگاه شروع […]

دوربین های مدار بسته داهوآ با پیشرفت تکنولوژی،  مجهز به این قابلیت شدند که حرکت ها را در تصاویر تشخیص دهند

این قابلیت در دو مورد به کمک ما می آید :

_ زمانی که میخواهیم هشدار حرکتی برای دوربین تعیین کنیم

_ زمانی که میخواهیم فقط در صورت دیدن حرکت دوربین و دستگاه شروع به ضبط تصاویر کنند.

مزایای قابلیت تشخیص حرکت در دوربین‌های  مداربسته داهوا چیست ؟

تشخیص حرکت در دوربین مداربسته (CCTV) به منظور امور امنیتی و نظارتی چندین مزیت ارائه می ‌دهد. در ادامه، برخی از مزایای کلیدی آن آمده است:

مزایای تشخیص حرکت در دوربین مداربسته چیست؟

تشخیص حرکت به کاهش اعلان‌ های غیرضروری نسبت به نظارت مداوم کمک می‌کند. سیستم فقط هنگامی هشدارها یا ضبط را فعال می‌کند که در محدوده تشخیص مشخص حرکت وجود داشته باشد، که این امر سبب جلوگیری از اعلان‌های غیر ضروری می شود.

صرفه جویی در هزینه و ذخیره ‌سازی ویدیویی کارآمد :

با فعال کردن ضبط یا هشدار ها فقط هنگام شناسایی حرکت، سیستم ‌های CCTV با شناسایی حرکت می ‌توانند در فضای ذخیر ه‌سازی و پهنای باند صرفه‌ جویی کنند. این باعث کاهش کل هزینه ‌های اجرای و نگهداری سیستم می ‌شود. بدون شناسایی حرکت، ذخیره کردن فیلم مستمر می‌ تواند به سرعت فضای ذخیره ‌سازی قابل توجهی را مصرف کند. با شناسایی حرکت، سیستم فقط در زمان لزوم ضبط می‌کند، که کارآیی ذخیره‌ سازی را حداکثر می‌کند.

نظارت مداوم:

تشخیص حرکت دوربین مداربسته تضمین می نماید که سیستم CCTV شما به صورت فعال است. این موضوع به ویژه زمانی مفید است که نظارت انسانی در طول شب انجام نشود.

دسترسی از راه دور:

هنگام شناسایی حرکت، سیستم می‌تواند هشدارهای به موقعی از طریق ایمیل، پیامک یا اعلان به کارکنان امنیتی یا مالکان ملک ارسال کند. این اجازه می‌دهد که در پاسخ به احتمال نقض ‌های امنیتی فوری اقدام شود. اکثر سیستم‌ های مدرن CCTV با تشخیص حرکت دوربین مداربسته دسترسی از راه دور و از طریق تلفن ‌های همراه یا کامپیوتر ها را ارائه می ‌دهند. کاربران می ‌توانند تصاویر زنده و تصاویر ضبط شده را از هر مکانی با اتصال به اینترنت مشاهده نمایند.

همچنین، مهم است توجه داشت که هرچند تشخیص حرکت دوربین مداربسته مزایای زیادی دارد، اما ممکن است محدودیت ‌های خود را نیز داشته باشد. عواملی مانند شرایط آب ‌وهوا، تغییرات نورپردازی و تنظیمات حساسیت می‌توانند بر عملکرد آن تأثیر بگذارند. نصب دوربین مداربسته، نگهداری و آزمون مناسب برای اطمینان از اینکه یک دوربین مداربسته با شناسایی حرکت به بهترین شکل برای نیازهای خاص شما عمل می‌کند، ضروری است.

یکی دیگر از قابلییت های دوربین تشخیص حرکت داهوا آسان کردن سرچ داخل داده های ویدئویی است. با فعال سازی تشخیص حرکت دوربین داهوا داده های ویدئویی بر اساس حرکات انسان و وسایل نقلیه طبقه بندی می شوند به همین علت استخراج ویدئو مورد نظر را آسان می کند به عبارتی این قابلییت پخش، مرور و بازیابی اطلاعات تاریخی را آسان تر کرده است.

هر دو این تکنولوژی ها با اشتباهاتی در شروع رو به رو بودند برای مثال ما تعیین می کردیم در صورت دیدن حرکت شخصی دوربین مداربسته هشدار را فعال کند اما با دیدن یک گربه هم دوربین به خطا افتاده و هشدار می داد یا این که دوربین متوجه تحرک در تصویر نشده و ما تصاویر ذخیره شده در این حالت را برای مرور کردن از دست میدادیم

اما امروزه با کمک پیشرفت تکنولوژی این سیستم به شدت بهبود یافته و خطاهای بسیار کمتری انجام میدهد ، همچنین قادر به تمیز دادن انسان و وسایل نقلیه از دیگر متحرک ها هستند. به این تکنولوژی موشن دیتکشن می گویند (motion detection).

یکی از بهترین قابلیت های در دوربین داهوا، Motion Detection  در دوربین مدار بسته داهوا است. در این قسمت به نحوه کار قابلیت تشخیص حرکت در دوربین مداربسته داهوا می پردازیم.

Motion Detection  در دوربین مدار بسته  داهوا بر اساس تغییر در فریم های تصویر صورت می گیرد. هر دوربین مداربسته داهوا دارای سنسور یا حسگر تصویر است. این سنسورها نسبت به نور حساس هستند. با عبور نور از لنز و برخورد به سنسورها تصویر ایجاد می شود. در تشخیص حرکت، تصاویر و فریم های آن ها مدام در حال بررسی هستند. زمانی که در یک فریم نسبت به فریم قبلی تغییرات قابل توجهی صورت بگیرد، دستگاه اعلام هشدار می کند. و شروع به ثبت وقایع و اعلام هشدار به کاربر می‌‌کند. قابلیت تشخیص حرکت دوربین مدار بسته داهوآ  بر اساس تنظیمات حساسیت به تغییر تصویر کار می‌کنند.

معایب دوربین مداربسته با قابلیت تشخیص حرکت

دوربین مداربسته حساس به حرکت علاوه بر مزایای بسیاری که دارد دارای یک عیب نیز است. به طور کلی قابلیت تشخیص حرکت در دوربین مداربسته بر اساس ایجاد حرکت در تصویر ساخته نشده است بلکه این فناوری بر اساس تغییرات در تصویر عمل می کند. این موضوع باعث می شود تا در صورت کوچکترین تغییر در تصویر مانند تغییر در نور تصویر آن را به عنوان حرکت تشخیص دهد. این مشکل را می توانید با تنظیمات حساسیت سنسور تا حدودی کنترل کنید. هدف اصلی از نصب دوربین های مداربسته تحت شبکه اطلاع از حرکت شخص یا وسیله ای مهم در محیط است. قطعا نمی خواهید با تغییر مواردی مانند نور محیط، پرده ها و نظیر آن دوربین شروع به تصویر برداری کند. مشاهده تصاویر بیش از حد و غیر مهم می تواند خسته کننده باشد. به همین منظور می توانید با تنظیم حساسیت بر اساس نیاز خود، مشاهده تصاویر غیر مهم را کاهش دهید.

دوربین های مداربسته داهوا دارای قابلیت تشخیص حرکت در انواع مختلف دوربین مداربسته تولید و در بازار موجود هستند. این دوربین های مدار بسته از نظر تکنولوژی به دو دسته دوربین آنالوگ HD  و دوربین تحت شبکه تقسیم می شوند. همانطور که گفته شد تقریبا تمام دوربین های مداربسته داهوا دارای قابلیت Motion Detection هستند. بنابراین اغلب دوربین‌های مداربسته  داهوآ از نوع دام، بولت و اسپید دام از قابلیت Motin Detection  پشتیبانی می کنند. همچنین دوربین‌های مداربسته داهوا با قابلیت تشخیص حرکت می توانند بی سیم و یا با سیم باشند. در نتیجه می توانید دوربین مدار بسته  با قابلت تشخیص حرکت را در انواع و مدل های مختلف برای استفاده در کاربری های مختلف خریداری و نصب کنید.