نتایج بیشتر...

Generic selectors
فقط مطابقت های دقیق
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
Post Type Selectors
فیلتر کردن دسته‌بندی ها
تکنولوژی
راهنمای خرید
راهنمای نصب و Passive

نصب دوربین مداربسته

این که دوربین های مداربسته را خودمان نصب کنیم و یا این که به یک نصاب برای این کاراحتیاج داشته باشیم از جمله سوال هایی است که سعی داریم در این مطلب از مجله ماد طلایی به آن پاسخ دهیم و علاوه برآن مراحل نصب دوربین ها را به همراه مهم ترین نکات آن به […]

یک فرد در حال نصب دوربین مداربسته

این که دوربین های مداربسته را خودمان نصب کنیم و یا این که به یک نصاب برای این کاراحتیاج داشته باشیم از جمله سوال هایی است که سعی داریم در این مطلب از مجله ماد طلایی به آن پاسخ دهیم و علاوه برآن مراحل نصب دوربین ها را به همراه مهم ترین نکات آن به شما آموزش دهیم.دوربین‌های مداربسته از تجهیزات امنیتی بسیار کارآمد هستند. اما این کارایی بستگی زیادی به نحوه نصب و اصولی بودن آن دارد. اگر مراحل نصب دوربین به درستی انجام نشود، عملاً بخش زیادی از کارایی دوربین ها از دست خواهد رفت.

مراحل نصب دوربین های مدار بسته

 برای نصب دوربین مدار بسته می توانید در صورتی که تخصص و ابزار های لازم را در اختیار دارید آن را نصب کنید اما توصیه می شود از نصاب های حرفه ای که مراحل مختلف نصب را بار ها انجام داده اند و تجربه خیلی خوبی در این زمینه دارند استفاده کنید. اگر شخصاً به این کار اقدام کنید در صورت نداشتن تجربه و تخصص ممکن است تنظیمات دوربین ها را بهم ریخته و یا جایی در نصب دچار اشتباه شوید. افرادی که متخصص نصب دوربین هستند عموماً ابزارها و مهارت لازم را برای نصب دوربین ها به بهترین حالت ممکن داشته و می توانند کمک زیادی به بهره وری و کارایی دوربین ها برسانند.

 

نصاب دوربین در حال نصب دوربین مداربسته برروی دیوار

 

بیشتر بخوانید: با مهم ترین قوانین نصب دوربین مداربسته آشنا شوید

 

مشخص کردن ارتفاع و زاویه نصب دوربین

ارتفاع و زاویه نصب دوربین در تصویربرداری آن اهمیت به سزایی دارد. اگر دوربین در زوایا و ارتفاع نامناسبی نصب شود نمی تواند کارایی مناسب خود را داشته باشد. برای نصب دوربین ها در خانه می توانید به این روش عمل کنید: در اتاق های بسته بهترین مکان کنج های اتاق هاست. در کنج ها دیوارها و سقف در یک نقطه به هم می رسند. باید اطمینان داشته باشید که دوربین به خوبی ورودی های اتاق مانند پنجره و در ها را تحت پوشش قرار دهد. نزدیکی به منبع برق را نیز باید حتما در نظر داشته باشید. وجود منبع برق در نزدیکی دوربین ها بسیار مهم است این کار حجم سیم کشی برای برق رسانی به دوربین های مدار بسته را کاهش می دهد.

مسئله دیگری که در این زمینه وجود دارد ارتفاع دوربین است. دوربین ها به خودی خود کالاهای با ارزشی هستند و خودشان ممکن است مورد سرقت و تخریب قرار بگیرند. برای این که این اتفاق نیفتد بایستی دوربین ها را در ارتفاع و محلی نصب کنید که به اسانی در دسترس نباشد. این کار اسیب ها و سرقت های احتمالی  را کاهش می دهد.در صورتی که قصد دارید دوربین مدار بسته را در فضای بیرون ساختمان نصب کنید حتماً ارتفاع نصب را سه متر به بالا در نظر بگیرید. این کار باعث می شود تا دوربین در دسترس افراد نباشد.

مکان مناسب را مشخص کنید

دید دوربین ها باید به نوعی باشد که در واقع تمام فضای موجود در اتاق و سالن ها را تحت پوشش داشته باشد. برای این کار باید در موقعیت قرار گرفته و زاویه دید دوربین ها را در نظر بگیرید تا پوشش صد درصدی برای اتاق ها ایجاد شود. محل دوربین ها را توسط یک شاخص مشخص کنید یا علامت گذاری کنید. این کار باعث می شود تا در هنگام نصب دوربین مداربسته  دچار خطا نشده و دوربین را دقیقاً در محلی که انتخاب کرده اید نصب می کنید. محل نصب دوربین ها را با توجه به وسعت دید و نیازی که از دید دوربین دارید تعیین کرده سپس با استفاده از پیچ آن را به محل کاملاً محکم متصل کنید. در نهایت سمت لنز را کامل و دقیق تنظیم کنید.

دوربین مداربسته باید به منبع تغذیه برق وصل شود

دوربین ها برای کار کردن به برق احتیاج دارند.منبع تغذیه یکی از مهم ترین قسمت ها است که در افزایش طول عمر دوربین مداربسته تاثیر دارد. برق را باید از طریق منبع تغذیه آماده کرده و به دوربین ها رساند. در انواعی از دوربین ها که از تکنولوژی poe استفاده می کنند از کابل های شبکه برای انتقال برق نیز استفاده می شود. در غیر این صورت باید از کابل کشی برای انتقال برق به دوربین استفاده شود. اکثر دوربین های مدار بسته از آداپتور برای تغذیه الکتریکی استفاده می کنند. قبل از نصب باید تعیین کنید هر دوربین از چه منبعی تغذیه می شود. پس از نصب، دوربین ها باید به منبع تغذیه متصل شوند.

دوربین های سیمی را به DVR متصل کنید

پس از نصب دوربین ها باید کابل کشی های آن به دستگاه ذخیره ساز انجام شود. از فیش های خاصی برای اتصال انواع دوربین مداربسته  به دستگاه ذخیره ساز استفاده می شود. این کابل ها را باید در موقعیت های امن نصب و ترجیحاً از محافظ برای نگهداری آنها استفاده کنید برای اتصال تجهیزات حفاظتی از فیش های BNC استفاده می شود. فیش BNC را به درگاه ورودی دی وی آر متصل کنید تا تصویر دوربین مداربسته دیده شود.

دوربین مداربسته بیسیم را به کامپیوتر خود متصل کنید

دیسک فشرده ای که همراه دوربین تهیه کرده اید را در درایو کامپیوتر یا لپتاپ گذاشته و آن را نصب کنید. این کار به شما امکا می دهد که کامپیوتر را به دوربین متصل کنید. با نصب دوربین ها و دستگاه ذخیره ساز به کامپیوتر می توانید منوی دوربین را در مانیتور ببینید و تصاویر را پخش کنید. در برخی از مدل های دوربین مدار بسته گیرنده وای فای وجود دارد که به درگاه USB متصل می شوند. در این صورت این گیرنده را برای دریافت داده ها روی یو اس بی سیستم قرار دهید. با استفاده از آی پی دوربین مدار بسته می توانید آن را در هر مرورگری باز کرده و تصویر را ببینید.

نمایشگر را به DVR وصل کنید

نمایشگر باید به صورت جداگانه روی دستگاه ذخیره ساز وصل شود. این کار داده ها را از دستگاه ذخیره ساز به نمایشگر منتقل می کند. در نمایشگر تصاویر و منوی دستورات دوربین نمایش داده می شوند. برای اتصال DVR به نمایشگر از BNC استفاده می شود. برای داشتن کیفیت بالاتر می توان از کابل های کواکسیال، VGA و HDMI استفاده کرد.

 

مردی با لباس آبی در حال نصب دوربین مداربسته بولت برروی سقف

 

نکات نصب دوربین مدار بسته

امکان مناسب برای قرار دادن تجهیزات نظارت تصویری

در زمان سیم کشی برای تعدادی زیادی دوربین مداربسته نیاز است تا تمام کابل‌ها در محلی جمع شده و به دستگاه DVR متصل شوند. این مکان باید در دسترس باشد و از هر جایی قابل سیم کشی باشد. در واقع موقعیت دستگاه دی وی آر و ذخیره ساز باید به نوعی انتخاب شود که در نهایت کمترین میزان کابل کشی برای اتصال دوربین ها به آن لازم باشد.

کابل ترکیبی کارایی بالایی دارد

کابل های مختلفی را می توان برای سیستم های حفاظتی هنگام نصب دوربین مداربسته  به کار برد. این کابل ها قابلیت ها و کیفیت های متفاوتی دارند. قیمت این کابل ها نیز مختلف است. می توانید کابلی ارزان با قابلیت های کمتر و کیفیت پایین تر یا کابلی با قیمت بالاتر اما کیفیت و کارایی بهتر را انتخاب کنید. رایج ترین کابل در سیستم های حفاظتی کابل ترکیبی است. این کابل دو رشته دارد. دلیل این نامگذاری این است که یک رشته برای تصویر و یک رشته برای برق به هم تابیده می شوند. با کابل ترکیبی برای هر دوربین مداربسته تنها یک بار نیاز به به سیم‌کشی داریم. رشته تصویر کابل ترکیبی از نوع RG59 است.

روش‌های برق رسانی به دوربین های مدار بسته

در صورتی که از دوربین های وایرلس استفاده می کنید می توانید از باتری های با کیفیت برای تامین برق دوربین ها استفاده کنید. در غیر این صورت می توانید با اتصال آداپتور دوربین را تغذیه کنید. در سایر موارد دوربین ها نیاز به کابل کشی داشته تا برق از منبع برق شهری یا موتورهای برق به آنها منتقل شود.

کابل‌های دوربین های مدار بسته باید مخفی باشند

کابل‌ها را از داخل دیوارها رد کرده و یا از داکت استفاده کنید. همچنین می‌توانید کابل‌ها را از زیر فرش و دیگر وسایل رد کنید. در این صورت کابل‌ها را با چسب به زمین بچسبانید. اگر با سیم کشی و ایجاد حفره در دیوار با استفاده از دریل مشکل دارید، با یک سیم کشی حرفه‌ای تماس بگیرید.

 

نصب دوربین برروی سقف

 چه برندی از دوربین مدار بسته را تهیه کنیم؟

شرکت های مختلف در سراسر دنیا تکنولوژی دوربین مدار بسته را ارائه می دهند. در این میان بسیاری از این برند ها به دلیل تحریم ها وارد کشور ما نمی شوند. گذشته از این برند های جهانی و معروفی وجود دارند که در سراسر جهان بسیار پرفروش بوده و کیفیت بالایی دارند. از این میان می توانیم به برند های چینی داهوا و هایک ویژن اشاره کنیم. دوربین مداربسته داهوا جزو پرفروش های صنعت حفاظتی و نظارتی در سراسر جهان است. در بسیاری از کشور های جهان مورد استقبال قرار گرفته و در کشور ما نیز از مقبولیت بالایی برخوردار است. برند های دیگری از دوربین های اروپایی و آمریکایی و ژاپنی نیز وجود دارند که بسیار با کیفیت هستند اما عموماً نسبت به برند داهوا قیمت تمام شده و در نتیجه قیمت فروش بالاتری دارند. دوربین های مداربسته داهوا به خوبی به کشور وارد شده و با بهای اندکی به دست مصرف کنندگان می رسد.

در پایان

دوربین های مدار بسته از تکنولوژی های بسیار مفید در زمینه حفاظت محیطی هستند. این دوربین ها در صورت نصب درست کارایی بالاتری داشته و قادرند نیازهای مصرف کنندگان را بخوبی برآورده کنند. نکات و مراحل نصب دوربین های مداربسته موضوع اصلی مقاله حاضر است. برند های مختلفی در سراسر جهان دوربین های مدار بسته تولید می کنند که از میان آنها برند داهوا ساخته شده توسط شرکت داهوا در چین جزو پرفروش‌ترین و خوش قیمت‌ترین نوع دوربین های کاربری رایج در سراسر جهان است. در این مطلب از ماد طلایی که بزرگترین نمایندگی داهوا را در کشور دارد  سعی کردیم تا مهم ترین نکات را درباره نصب دوربین مداربسته به شما آموزش دهیم، تا اگر که به دنبال نصب این دوربین ها در محل کار یا منزل خود هستید بتوانید این کار را انجام دهید، اما پیشنهاد ما به شما این است که حتما بعد از خرید دوربین مداربسته از یک نصاب برای این کار کمک بگیرید.